Recenze: Láska ve špičce italské boty

Kniha je vyloženě dovolenková. Autorka má od dětství ráda Itálii, takže o ní velmi hezky a poutavě píše. Dokonce přidává několik receptů na originální italské speciality. Když k slunci a moři přidáte lásku, tak je to letní kniha jak vyšitá. Přidaná hodnota je, že romanci, o které autorka píše, si osobně prožila. I dovolenková láska může přejít v trvalý vztah, kdy ani věkový rozdíl není překážka.

Blanka Malá své vyprávění začíná rozvodem třetího manželství a přestěhováním se svou nejmladší dcerou Annou (14) do Hradce Králové, kde pracuje v rádiu jako moderátorka. Ve svých třiapadesáti letech si plní své cestovatelské sny a vyráží do italské Kalábrie. Dle jejího popisu bych tam jela ihned taky. Zde potkává o sedmnáct let mladšího itala Agostina, který se do ní na první pohled zamiluje. Blanka to bere ze začátku jako letní lásku, ale Ago je vytrvalý a přesvědčivý.

Kniha líčí tříletý vývoj vztahu Blanky a Agostina, který byl ovlivněn covidovými restrikcemi, pubertou dcery Anny, která dává přednost pobytu u otce, a tak dochází  k ochlazení vztahu s matkou, kterou to velmi trápilo, ale i pochybnostmi ohledně velkého věkového rozdílu a přijetí okolí a rodiny.

Prázdninová láska bývá velmi ošidná. Znám spoustu příběhů, kdy chtěl muž ženu finančně využít a pak se už neozval. Chápu autorčiny pochybnosti a při čtení jsem fandila vývoji vztahu, který je na dobré cestě k pohádkovému konci. Dle mého je náročné ustát tlak okolí, které nevěří většímu věkovému rozdílu ve vztahu, navíc s přídavkem velké vzdálenosti mezi partnery. Pokud jsou ale city upřímné, pak je vše možné. Také chápu Blančinu lásku k Itálii a touhu v této zemi žít. Někdy se stane, že jeden krok změní směr celého žití a autorce se to v knize hezky podařilo vykreslit. Píše velmi čtivě a podle vyprávění působí sympaticky.

Láska ve špičce italské boty je letní romance s podkresem skutečného dění. Milá, příjemná a láskyplná. Doporučuji jako čtení na dovolenou, nebo si ji jen tak přečíst třeba na zahradě a cítit vůní dálek.

Cestování a lásce zdar!

Autor: Jana Dořičáková