Naši recenzenti doporučují

Občas pro vás vybereme několik recenzí z našeho blogu, které stojí za přečtení. Možná si po přečtení některé z nich řeknete, že přesně takovou knihu si chcete koupit.
Pařížská knihovna

Hlavní hrdinkou románu je Francouzka Odile Gustafsonová, která pochází z dobře situované rodiny, nicméně její touha pracovat mezi knihami, které jí přináší radost, útěchu a potěšení, je silnější než nátlak rodičů. Válečné drama sledujeme nejen z pohledu Odile, ale také z pohledu její nejlepší kamarádky, Angličanky Margaret, která se do Francie přivdá. Že postavení odpůrců nacistického režimu nebylo jednoduché, vidíme právě na jejím příběhu.

Přečíst celou recenzi >>

Poupátka

Hlavní hrdinkou a zároveň vypravěčkou příběhu je jedenáctiletá Františka. Vyprávění je autentické, svižné a okamžitě vás vtáhne do děje. Františka je nezkušená dívenka a my začínáme tušit, že se v jejím životě objevilo zlo. S otevřeností vypráví o všem, co se děje v amatérském souboru, přičemž na všechno nahlíží očima jedenáctileté dívky, která si neuvědomuje, že začíná podléhat Mirkově (vedoucí divadla) šarmu. Čtenář tuší, že má co do činění s protřelým pedofilem, a tragické je, že to tuší i dívčino okolí. Poupátka jsou inteligentní a výborně vybudovaný příběh, na který budete myslet ještě dlouho poté, co dočtete poslední stránku.

Přečíst celou recenzi >>

Vyměnit vodu květinám

Kniha je plná tajemství, která jsou nám odhalována postupně. A když se nám střípky začínají dávat dohromady, je to znamenitá nálož. Osud si s Violette Dušičkovou nemile pohrál, až ji doslova zavál na pár set kilometrů vzdálený hřbitov, který se jí stal domovem a více než zaměstnáním. Téměř do poslední chvíle nevíme, kdo vězí za stěžejní událostí, která jí obrátila život naruby. Hlavní hrdinka nám svůj příběh kouskuje a postupně rozkrýváme, co se událo.

Přečíst celou recenzi >>

Gideon - Devátá

První díl trilogie Devátá představuje čtenářům naprosto jiný, nový a originální svět. Autorka se nebojí vybočit z řady současných a mnohdy až stereotypních fantasy románů a pojmout své literární dílo trošku jinak. Tomu nasvědčuje nejen samotné téma knihy o nekromantech, ale i kombinace břitkého humoru a drsné a nebojácné lesbické hlavní protagonistky, které jsou jistě kvalitním předpokladem pro originální a jedinečné fantasy dílo.

Přečíst celou recenzi >>

Čakry pro každého

Kniha funguje jako jakási učebnice základů pro úplné začátečníky, kteří se chtějí s tématem čaker seznámit přístupnou a nenásilnou formou. Autorka v publikaci spojuje tradiční informativní výklady s praktickými cvičeními, které si čtenář může rovnou vyzkoušet. Detailně ukazuje, jaké fyzické či psychické neduhy mohou s přebytkem či nedostatkem energie souviset. Celkově hodnotím knihu velmi kladně. Je přehledná, srozumitelná, doplněná názornými příklady a praktickým cvičením a v neposlední řadě i drobnými ilustracemi.

Přečíst celou recenzi >>

Štěstí na dně silné kávy

Nejedná se o prvoplánovou romantiku, naopak, je to příběh ze života. Příběh plný mateřské lásky, oddanosti, ale i lží a strachu, že přijdete o milovanou osobu. Osobnosti postav jsou skvěle propracované. Kniha je velmi silná, rozhodně ve vás něco zanechá a považuji ji za jednu z nejlepších knih, co jsem letos zatím četla.

Přečíst celou recenzi >>